3 tips om het griepvirus op de werkvloer de baas te worden

Griep zit letterlijk en figuurlijk ‘in de lucht’

07 MAART 2016, OISTERWIJK
Samenvatting
Als gevolg van het griepvirus, dat sinds 20 januari 2016 officieel in Nederland heerst, steeg de vraag naar snelle oplossingen om de griep de baas te worden. Een griepvirus zit namelijk letterlijk en figuurlijk ‘in de lucht’. Vooral in ruimtes waar veel mensen werken blijven virussen zich door de lucht verspreiden door het circuleren van onzichtbare bacteriën en huidschilfers. AeraMax Pro geeft 3 tips om het griepvirus snel en eenvoudig de baas te worden.

Een gezonde werkplek maakt werknemers productiever en kan bedrijven bovendien een hoop geld besparen: ziekteverzuim kost Nederlandse werkgevers gemiddeld zo’n 1.500 euro per werknemer per jaar. Volgens AeraMax Pro kunnen bedrijven verdere verspreiding van het griepvirus op drie manieren voorkomen: door de lucht te reinigen, de persoonlijke hygiëne van werknemers te stimuleren en door extra zorg te besteden aan veelgebruikte oppervlakken.

Luchtig griepje

In de Verenigde Staten hebben de meeste kantoorruimtes al standaard een kleine luchtreiniger hangen. In Nederland hebben de kantoren meestal niet meer dan reguliere luchtventilatie waardoor bacteriën, huidschilfers en virussen (onzichtbaar)blijven circuleren. De matige luchtkwaliteit maakt mensen niet alleen moe maar ook sneller ziek. Bedrijven die hun luchtkwaliteit willen laten testen kunnen dit via AeraMax Pro doen. De AeraMax Pro luchtreinigers worden niet alleen in kantoorruimtes gebruikt maar ook op plekken waar mensen of huisdieren extra kwetsbaar zijn voor vervuilde binnenlucht.

Handjes wassen

Ongeveer de helft van de medewerkers wast zijn handen na toiletbezoek niet met zeep, dit blijkt uit onderzoek van schoonmaakbedrijf Initial. Door er extra aandacht aan te besteden op bedrijfstoiletten kan dit tijdelijk gestimuleerd worden. Zo blijkt uit een onderzoek op NU.nl dat mannen vaker hun handen wassen na het zien van een poster die hen hierop wijst

Even opletten

Tot slot: extra zorg voor niet alleen de trapleuning en de deurklink maar ook andere oppervlaktes die door veel mensen aangeraakt worden. Zoals liftknoppen, het koffiezetapparaat, de lichtschakelaars, vaste telefoons, toetsenborden en computermuizen. De kosten om schoonmakers hier 10 minuten meer aan te laten besteden wegen niet op tegen de nadelen van ziekteverzuim. Voor meer informatie over de luchtkwaliteit op de werkplek kijk op http://aeramaxpro.nl/luchtkwaliteitmeting-aanvragen

Over AeraMaxPro

AeraMax Professional zet de toon in air quality controle systemen met uitstekende prestaties. Het enige product programma dat is ontwikkeld met het design en de eigenschappen van PlasmaTrue en TrueHEPA filter technologie die bijdragen aan een verbeterd binnenklimaat afgestemd op de specifieke uitdagingen in uw gebouw. AeraMax Professional is onderdeel van de Fellowes Brands.

• Opgericht in 1917
  • Een familiebedrijf onder de leiding van de 4e generatie